Minőségi termékek · 1-2 napos szállítás, 30.000 Ft felett ingyenesen · Ügyfélszolgálat: +36(30)507-7908

Garanciális feltételek

2024-01-23 12:50
Letöltés PDF formátumban

Mi a külömbség a garancia és jótállás között?

A garancia és a jótállás két különböző fogalmat jelent, amelyeket gyakran összetévesztenek. A vásárló szemszögéből nézve azonban ugyanazt takarja.

A garancia egy olyan vállalás, amelyet a gyártó vagy az eladó vállal a termékre, hogy az a vásárlástól számított bizonyos időn belül nem fog meghibásodni. A jótállás pedig egy jogi kötelezettség, amelyet az eladó vállal a fogyasztók felé.

Mennyi jótállást kap a megvásárolt termékekre?

Magyarországon bizonyos termékekre kötelező jótállás vonatkozik. Ezeket a termékeket a 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet melléklete tartalmazza. A jótállási idő a vásárlás napjával kezdődik.

A kötelező jótállás időtartama az eladási ártól függően sávosan változik:

  • 10 000 forint alatt nem kötelező a jótállás, de mi ezekre a termékekre is 30 napos jótállást biztosítunk. 
  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén: 1 év
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén: 2 év
  • 250 000 forint eladási ár felett: 3 év

Hogyan érvényesítheti a jótállást?

Ha a kötelező jótállás alá tartozó termék a jótállási idő alatt meghibásodik, a vásárló, azaz Ön a következő jogokat gyakorolhatja:

  1. Első körben a termék javítását kérheti. A javítást a gyártó vagy az eladó, azaz mi kötelesek vagyunk elvégezni. A javítási határidő 15 nap. Ha ez idő alatt nem történne meg a javítás, akkor a termék cseréjét kérheti.
  2. A termék cseréjét a gyártó vagy az eladó köteles elvégezni. A csere határideje 8 nap. Ha a cserére nincs lehetőség, akkor az eladó kezdeményezi a termék árának visszatérítését.
  3. A vételár visszatérítését a gyártó vagy az eladó köteles elvégezni. A visszatérítési határidő 8 nap.

A jótállási igény érvényesítéséhez a vásárlónak a következőket kell tennie:

  • A terméket az eladó részére vissza kell küldenie, a vásárlást igazoló dokumentumokkal együtt (számla és ha van jótállási jegy, akkor azt is).
  • A hiba okát a vásárlónak mellékelnie kell, amit az eladónak szintén meg kell állapítania.
  • A jótállási jegy vagy a számla tartalmazza a következő adatokat: a termék típusa, gyártási száma, az eladás dátuma, az eladó neve, címe, adószáma.

A jótállási jegy hiánya nem érinti a jótállási jogokat. Jótállási jegyet csak a nagyobb értékű műszaki cikkekhez mellékelünk. A vásárló a jótállási igényét a számlával érvényesítheti. A jótállás nem vonatkozik a termék nem rendeltetésszerű használatára, a törésekre, rongálásokra illetve a jogi személyek által vásárolt termékekre.

Vonatkozó jogszabályok

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

töltés

TÖLTÉS